Inlämning, parafras

 
Bilden som jag valt att göra en parafras ifrån var denna åvanstående som är tagen av Annie Leibovitz. I hennes bild känner jag att det är masken som gör störst fokus, och när jag tänker på masker så får jag bilden av att det är någon som gömmer sig bakom den, så det var det som jag ville utgåifrån. 
 
Utifrån min parafras så vill jag förmedla att man kanske inte alltid är sig själv!
 
Jag tror inte att vi är den tuffa personen man ibland tror. Innerst inne så är varenda individ en godhjärtad människa och det är bara en mask man tar på sig för att våga mer, bli lite svartare och som jag tidigare skrivit, inte sitt riktiga jag. Man kanske blir en annan person för att kunna imponera för sina vänner eller bara vill lura sig själv att bli mer mörk i personligheten. För många människor så är det bara en period som masken sitter på för att man kanske har vart med om något, man kanske sitter i en jobbig situation eller som sagt så vill man bara vara en anan person än sig själv. 
 
Jag vill i mitt konstverk visa detta med att man ibland är två personer. I min bild vill jag visa att det naturliga finns under den där masken som vi många gånger tar på oss då det känns obekvämt. Jag sminkade ena sidan av ansiktet och andra halvan fick vara naturlig för att visa att det naturliga finns där under och att vi blir som två personer. 
 
Det tog ett tag innan jag fick rätt bild då jag ville att den skulle ge en känsla. Men till sist fick jag denna:
 
Allmänt | |
Upp