process

Jackan börjar nu ta sig och här kommer de sista i processen..
 
Jag sydde på vliselin runt armarna så att det inte skulle säcka ihop och för att göra det stabilt
 
 
Sen var det dax att sy fast armarna på jackan.
 
 
Även här för att dom inte skulle säcka i hop och för att det skulle bli en härligare känsla över axeln sydde jag fast axelvadd.
 
 
På kragen och infodringen sydde jag även här fast vliselin innan jag sydda fast den på jackan.
 
 
Sen var det dax för foder, ett foder i aperikost. Skall jag vara ärlig så gillade jag inte färgen innan den var fast sydd. Men när allt var klart kunde jag inte bli mer nöjd med resultatet. Den fick en exklusiv känsla.
 
 
 Sen var det bara att fränga allt och jackan började ta form när alla foder delar var klara och fastsydda. Det sista som skulle göras var ett knytskärp till midjan och fålla nedre kanten på både foder och jacka. 
 
Här ovan ser vi en söm i kragen. Jag gjorde ett misstag här och sydde den på fel sida, vilket inte böev snyggt. Men jag sprättade upp de och problemet var löst. Under här ser ni resultatet av jackan, och jag är super nöjd!!
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp